close

It is clear that when one has to be creative one needs to be alone. That does not mean that one has to be alone one’s entire life. It means that only the creativity is what can not be interfered with.

這一段,Ra是在講1號閘門的第4爻。雖然我自己不是在4爻,但是,因為他講到了aloneness孤獨,他說創造需要孤獨,需要不被干擾。
.
這也是我這幾天在想的,當我被漢娜搞到心情低落時,我就問我自己,這個孤獨是不是我真心渴望的孤獨。
.
我渴望讀完一本書,需不需要孤獨? 需要。
我渴望書寫內在世界,需不需要孤獨? 需要。
我渴望思考人類圖、占星、塔羅牌,需不需要孤獨? 需要。
.
所以,這是我要的孤獨,一點都不可憐啊!!
我心裡的悲傷,是漢娜的,不是我的。
.
太入戲,使我好困擾。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Jade 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()